Velký náhľad 28.01.2016 / Správa NDS

Prerážka tunela Považský Chlmec

D3

Tunelová rúra Považského Chlmca bola slávnostne prerazená vo štvrtok 28. januára 2016.

 

Slávnostné prerazenie

Tunelovú rúru stihli baníci vyraziť za necelých 10 mesiacov. Posledné centimetre zdolali stroje vo štvrtok 28. januára 2016 o 10:30, kedy došlo k prepojeniu východného a západného portálu.

Vedeli ste, že ...?

  • tunel má dĺžku 2 218 m
  • je dvojrúrový pre obidva smery jazdy
  • razil sa zo šiestich strán súčasne
  • na razení sa podieľalo 35 silných strojov
  • v nepretržitej prevádzke pracuje na tuneli 240 robotníkov
  • v okolí Žiliny je vo výstavbe ďalších 6 tunelov

Najskôr ponad priehradu po estakáde, potom do tunela

Tunel Považský Chlmec je súčasťou viac ako 4 km dlhého diaľničného úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno. Úsek začína priamym napojením na diaľnicu D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov a následne premosťuje 1,4 km dlhou estakádou Hričovskú priehradu a vchádza do tunela Považský Chlmec. Estakáda bude stáť na 57 pilieroch, z nich 35 bude vo vode.
 
Po dobudovaní úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno ušetrí motorista v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy 3,5 minúty.

Financovanie a čas výstavby

Cena za vybudovanie diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je približne 255 miliónov eur. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Zmluvné ukončenie výstavby je naplánované v lete roku 2017.

Atmosféra počas prerážky tunelovej rúry

Exkluzívne video z výstavby tunela

Ak tento text za chvíľu nezmizne, váš prehliadač nedokáže zobraziť mapy.