Velký náhľad 15.01.2016 / Správa NDS

V tomto roku uzrie svetlo sveta najnáročnejšia stavba

Národná diaľničná spoločnosť plánuje odovzdať tento rok 33 kilometrov vysoko kvalitnej infraštruktúry.

 
Realitou sa stane mimoriadne náročný úsek D3 na Kysuciach, rýchlostné cesty zase výrazne uľahčia životy ľudí na Ponitrí a Pohroní. Pracujeme aj na výstavbe ďalších 46 kilometroch diaľnic a 5 tuneloch, ktoré sa zakrátko stanú súčasťou diaľničnej mapy.  Momentálne rozostavané úseky na D1 medzi Žilinou a Ružomberkom ušetria motoristom po dobudovaní 20 minút času.
 
Čoskoro zahájime aj výstavbu dvoch diaľničných úsekov na D1 okolo Prešova a Košíc a diaľnice D3 za Čadcou. Motoristi sa tak môžu tešiť na celkovo 75 nových kilometrov.

Kysucká D3 – tunely striedajú mosty vo výšinách 

Úsek diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité po štátnu hranicu s Poľskom, ktorý sa tiahne žilinským regiónom, má viac ako 15 kilometrov. V úvode vstúpia motoristi do 420 metrov dlhého tunela Svrčinovec. Trasa k nasledujúcemu 900 metrov dlhému tunelu Poľana vedie svahmi údolia Čierňanky, pričom v Čiernom je diaľnica vytlačená až na hrebeň masívu Valy. V celom úseku diaľnica križuje hlboké údolia miestnych tokov ako Markov potok, Čierny a Gorilov potok, Čadečka a Rieka. V niekoľkých miestach vystúpi diaľnica skutočne do závratných výšok.
 
Súčasťou kysuckej D3 bude vôbec najvyšší most v krajine – 84 metrov vysoký most Valy. Pre predstavu, výšku mostu možno prirovnať k výške 33-poschodového kolosu. Na výstavbe mostu Valy pracuje 60 robotníkov.
 
Najnáročnejšie mosty na D3 v číslach:
  • most Valy – 84 m vysoký
  • most Vŕšok – 58 m vysoký
  • most Rieka – 57 m vysoký
  • most Čadečka – 56 m vysoký
  • most Markov – 47 m vysoký
D3 na Kysuciach sa veľkým krokom priblíži k diaľničnému prepojeniu krajín stredovýchodnej Európy v severojužnom smere od Baltu po Stredomorie. Na úsek D3 Svrčinovec – Skalité od štátnej hranice s Poľskom sa neskôr plynule v križovatke Svrčinovec napojí D3 do Čadce. Výstavba takmer 6 kilometrov dlhej diaľnice sa naplno rozbehne už tento rok.

Stavebné stroje nielen na Kysuciach – štartujeme aj na východe

Národná diaľničná spoločnosť spustí v tomto roku aj výstavbu diaľničných obchvatov metropol východného Slovenska - Prešova a Košíc.
 
Takmer 8 kilometrov dlhá diaľnica D1 Prešov, západ – Prešov, juh je jedným z posledných úsekov severnej diaľničnej spojnice medzi Bratislavou a Košicami. Súčasťou tohto úseku je aj vyše dva kilometre dlhý, dvojrúrový tunel Prešov. 
 
Diaľnica D1 Budimír – Bidovce od Budimíru po križovatku s rýchlostnou cestou R2 v Košických Oľšanoch bude po dobudovaní rýchlostnej cesty R2 tvoriť juhovýchodný obchvat mesta Košice. Tento 14-kilometrový úsek pokračuje priamo za diaľnicou D1 Prešov, západ – Budimír.

Sedemnásť kilometrov R2 – a komfort  ľudí sa zvyšuje

Národná diaľničná spoločnosť postupne v priebehu roka 2016  odovzdá motoristom do užívania rýchlocesty na Pohroní a Ponitrí.
 
Úsek rýchlostnej cesty R2 medzi Zvolenom a Pstrušou prinesie benefity pre obyvateľov Zvolenskej Slatiny, Vígľaša či Pstruše v podobe vylúčenia tranzitnej dopravy. Zároveň sa takmer 80% obyvateľov bystrického regiónu dostane do 45 minút k európskej cestnej sieti.
 
Rýchlostný úsek R2 od Ruskoviec po Pravotice dovolí vydýchnuť obyvateľom Bánoviec nad Bebravou. Celý tranzit je totiž v súčasnosti vedený po ceste prvej triedy I/50 a práve mesto Bánovce nad Bebravou sa stalo centrom s veľkou koncentráciou áut.
 

 

Ak tento text za chvíľu nezmizne, váš prehliadač nedokáže zobraziť mapy.