Velký náhľad 25.02.2016 / Správa NDS

Najvyšší most a najdlhší tunel - práce sa posunuli k ďalšiemu míľniku

Na stavbách kysuckej diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité a žilinskej štvorprúdovky s tunelom Višňové od Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu sme výrazne pokročili.

Ukončená hrubá stavba 84-metrového mostu

Na moste Valy, ktorý je súčasťou kysuckej D3, sa betónoval posledný záber mostovky a hrubá stavba mosta je tak ukončená. Mostovka je vybetónovaná vrchná časť mosta, po ktorej budú jazdiť vozidlá. Most Valy sa bude po dokončení hrdiť prvenstvom v zozname najvyšších mostov nielen na Slovensku, ale aj v strednej Európe.
 
Je 84 metrov vysoký a pre predstavu, výšku mostu možno prirovnať k výške 33-poschodovej budovy. Na jeho postavení pracuje 60 robotníkov.

Vedeli ste, že ...?

  • na most Valy bolo použitých 12 000 kubíkov betónu
  • na moste bude osadený vetrolam, ako v 3. krajine Európy – vetrolamy sú už len na moste v Chorvátsku a vo Francúzsku

Video 

Vyrazené dva kilometre v tuneli Višňové

Výstavba najdlhšieho slovenského tunela – Višňové, prebieha špeciálnou metódou použitou v našej krajine prvýkrát. Ide o celoprofilové razenie, pri ktorom sa tunelová rúra razí v celej šírke. Vďaka tejto metóde sa pri budovaní sekundárneho ostenia ušetrí takmer polovica času.
 
Na tuneli Višňové sú už celkovo vyrazené 2 kilometre tunelových rúr (z oboch portálov na 4 čelbách). Po dokončení bude každá z tunelových rúr merať úctyhodných 7,5 kilometra.

Video 

Ak tento text za chvíľu nezmizne, váš prehliadač nedokáže zobraziť mapy.